ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

 ویتامین های ضروری و مورد نیاز پوست و مو  :

در این مقاله سایت هفت و یک تمام ویتامین های لازم و ضروری برای پوست صورت و مو را برای شما جمع آوری کرده ایم و همچنین به وضوح مشخص کرده ایم که هر ویتامین موجود در چه مواد غذایی می باشد.

امگا ۳ :

بر اساس پژوهش های انجام شده کمبود اسید چرب امگا ۳ به سلول های مو آسیب می رساند و درخشندگی موها را کم می کند. این اسید خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند با قرمزی، التهاب، تورم و اگزماهای پوستی بجنگد. ضمن اینکه این اسید چرب به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. ماهی هایی مانند تن، ساردین و سالمون اسید چرب امگا ۳ خوبی دارند، بنابراین در کنار ویتامین و مواد معدنی مختلف از مصرف این اسید چرب غافل نشوید

 ویتامین A:

تمام سلول‌ها برای رشد نیاز به  ,ویتامین A دارند. این شامل مو، بافتی که سریع‌ترین رشد را در بدن انسان دارد. ویتامین A. نیز به غدد برای ساخت یک ماده روغنی به نام سبوم کمک می‌کند. سبوم به مرطوب پوست سر و سالم نگه داشتن مو کمک می‌کند.رژیم‌های غذایی با کمبود ویتامین A. ممکن است سبب مشکلات متعدد، از جمله ریزش مو شود.در حالی که این مهم است که به اندازه کافی ویتامین A. دریافت کنیم مقدار بیش از حد ممکن است خطرناک باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A. نیز می‌تواند به از دست دادن مو کمک می‌کند.سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم پیچ دارای بتا کاروتن بالا هستند که به ویتامین A. تبدیل می‌شود.این ویتامین سنتز اسید ریتونیک فولیکول مو را تنظیم می کند. نه تنها برای مراقبت پوست مفید است بلکه به رشد مو نیز کمک می کند. همچنین موها را مرطوب می کند و آن را سالم نگه می دارد . ویتامین آ در:هویج ، سیب زمینی های شیرین ، اسفناج ، سبزیجات سبز تیره ، ماهی ، کاهو ، فلفل قرمز شیرین و انبه

ویتامین A. نیز می‌تواند در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست یافت شود. روغن کبد ماهی یک منبع بسیار خوبی است.

ویتامینBکمپلکس:

منظور از ویتامین B کمپلکس مجموعه ­ای از هشت ویتامین B ضروری برای بسیاری از فرایندهای بدن است. این ویتامین محلول در آب، به بدن در تولید سلول جدید، اجتناب از پیری زودرس، تنظیم خلق و خو و الگوی خواب انسان کمک می­ کند. این هشت ویتامین به گونه­ ای هماهنگ در بدن فعالیت می­ کنند. طبق تحقیقات صورت گرفته ویتامین ­های B به آبرسانی پوست کمک کرده و ساختار اولیه سلول­ های پوست، ناخن و مو را تشکیل می ­دهد. انواع ویتامین B در تخم مرغ، شیر، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه های دیگر موجود است.

ویتامین C:

این ویتامین محلول در آب که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می­ کند به حفاظت از سلول­ های ما، تقویت سیستم ایمنی بدن و اجتناب ازچین و چروک و آسیب­ های ناشی از آفتاب کمک می­ کند. به علاوه این ویتامین به بدن در تولید کلاژن کمک می­ کند، کلاژن ماده ­ای است که پوست برای انعطاف پذیری و تقویت به آن نیاز دارد. ویتامین C را می ­توان در مرکباتی چون پرتقال، نارنگی و...، فلفل دلمه ­ای، اسفناج، گوجه فرنگی و کلم بروکلی یافت.

این ویتامین به بدن کمک می کند تا آهن را از غذا جذب کند که برای رشد مو ضروری است. همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد که برای حفظ ساختار مو و بازسازی آسیب ضروری است . ویتامین ث در:اسفناج ، سبزیجات سبز ، فلفل دلمه ای زرد ، بروکلی ، کیوی ، پرتقال ، لیمو شیرین ، لیمو ، نخود ، پاپایا

ویتامینD:

ویتامین D،ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی توسط بدن تحت تاثیر نور آفتاب تولید می‌شود. این ویتامین نقش بسزایی در رشد و استحکام استخوان ها دارد. همچنین در رفع چین و چروک، خشکی و جوش های صورت مؤثر است. ویتامینD را می ­توان روغن ماهی، شیر، حبوبات، زرده تخم مرغ و قارچ یافت.

 ویتامین E مناسب برای رشد مو :

مویرگ ها را تحریک می کند و باعث افزایش گردش خون روی پوست سر می شود. این به رشد مو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کمک می کند ویتامین ایی در:اسفناج ، آوکادو ، بادام ، تخم آفتاب گردان ، روغن زیتون ، بروکلی و کدو

ویتامین E را می­ توان در موادی چون آجیل، روغن های سالمی چون (آفتاب گردان، ذرت و گلرنگ)، سبزیجات تیره و آووکادو یافت. به علاوه زمانی که روغن E به صورت موضعی مورد استفاده قرار می­ گیرد به کاهش ظاهر زخم کمک می­ کند.

ویتامین K:

وجود ویتامین Kبرای سلامت استخوان ­ها و انعقاد خون در بدن ضروری است. نقش این ویتامین درسلامت گردش خون و کاهش ظهور سیاهی زیر چشم و کبودی­ های روی سطح پوست مرتبط است.این ویتامین به التیام پوست و کاهش تورم کمک می­ کند. این ویتامین توانایی افزایش قابلیت ارتجاعی و پیشگیری از چین و چروک پوست را دارد. این ویتامین در سبزیجات پر برگ سبز تیره، کلم بروکسل و کلم می ­توان یافت.

منبع:https://haftoyek.com

  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی