ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

معرفی 6ویتامین ضروری برای زیبایی
ویتامین های مختلف می توانند برای هر قسمت از بدن مفید باشند اما برخی از آن ها به طور استثنایی شما را در داشتن پوستی لطیف یاری می کنند.
برای نگهداری از پوست خود می‌بایست ویتامین‌هایی که پوست به آن‌ها نیازمند است را بشناسید و مواد غذایی که سرشار از آن ویتامین‌ها باشند را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.
ویتامین A و چروک ها:

 این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است. محققان در پی آزمایشات مختلف متوجه شدند که ویتامین A نه تنها برای قوی شدن چشم ها مفید است بلکه می تواند به سلامت پوست نیز باری برساند از همین رو مشخص شد این ویتامین چروک ها را از بین برده، لکه های صورت را ناپدید می کند. این این ویتامین یک آنتی اکسیدان به حساب می آید. مشکلاتی همچون چین و چروک که در اثر رادیکال های آزاد به وجود می آیند را برطرف می کند. میزان بسیار زیاد این ویتامین در هویج، اسفناج، انبه و سیب زمینی وجود دارد.
محققان در پی آزمایشات مختلف متوجه شدند که ویتامین A نه تنها برای قوی شدن چشم ها مفید است بلکه می تواند به سلامت پوست نیز باری برساند از همین رو مشخص شد این ویتامین چروک ها را از بین برده، لکه های صورت را ناپدید می کند. این نتایج همه از بیش از 700 تحقیق معتبر به دست آمده است. پزشکان برای جذب میزان بیشتر ویتامین A از خوراکی هایی مانند اسفناج و هویچ بیشتر استفاده کنید.
ویتامین B۳
ویتامین B۳ معمولا با نام نیاسین شناخته می شود. این ویتامین در بیشتر محصولات آرایشی به کار گرفته می شود. ویتامین B۳ عامل درخشندگی پوست است. قرمزی و التهابات پوست را نیز برطرف می کند. بعضی خانم ها از قرمز شدن پوست صورتشان رنج می برند. این حالت که به آن rosacea می گویند با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند و می توان آن را با مصرف ویتامین های گروه ب کاهش داد. برای رساندن این ویتامین ها به بدن مصرف ماهی، گوشت قرمز و غلات سبوس دار را افزایش دهید. این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است.

ویتامینC

در صورتی که لکه های پوستی بر اثر کهولت سن در شما مشاهده شده است می بایست بیشتر از قبل از این ویتامین استفاده کنید.ویتامین cتاثیر بسزایی در زیبایی پوست و چهره شما دارد.ویتامین C از ویتامین های مخصوص پوست است که نقش مهمی در تولید کراتین ها دارد. کراتین نیز به پوست کمک می کند تا سلول های مرده تولید شده و جایگزین سلول های فرسوده شوند. در صورتی که لکه های پوستی بر اثر کهولت سن در شما مشاهده شده است می بایست بیشتر از قبل از این ویتامین استفاده کنید. این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است.ویتامین E

پوست خشک معمولا باعث پوسته پوسته شدن و ظاهر بد پوست می شود. این حالت معمولا به دلیل در معرض آفتاب بودن و یا مواد شیمیایی رخ می دهد. ویتامین ای یک مرطوب کننده طبیعی است که خشکی پوست را متوقف می کند و در بسیاری از کرم ها و ضدآفتاب ها وجود دارد. برای افزایش طبیعی ویتامین ای می توانید دانه های روغنی، بادام و اسفناج مصرف کنید.  این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است.
ویتامین K
ویتامین K یک مکمل و از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برا پوست به حساب می آید. زخم های پوستی که نیازمند زمان برای بهبودی هستند به کمک این ویتامین سرعت عمل در بهبودی پیدا خواهند کرد. به طور کلی تمامی بیماری های پوست که به سلامت و زمان برای بهبودی نیاز داشته باشد به کمک ویتامین K قابل درمان است.ویتامین k برای پوست مانند آب در بدن است. این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است.

 

ویتامین D

ویتامین D سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن را تقویت می کند و با عفونت ها به خصوص عفونت های پوست مبارزه می کند. این ویتامین برای سلامت پوست بسیار بسیار مهم است. پاتوژن های خارجی که به صورت دائم در معرض سموم هستند به کمک این ویتامین پاکسازی می شوند و بهبود می یابند.این ویتامین با نور خورشید جذب می شود. این ویتامین از ویتامین های مخصوص پوست و ضروری برای سلامت ان است.

 

منبع:https://haftoyek.com

  • ۹۸/۱۱/۰۵
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی