ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

فولیکول مو

فولیکول مو یک کیسه یا حفره ای از پوست است ، که در آن مو بطور منحصر به فرد وجود دارد. رشد آن بر روی پوست سر در سه مرحله اتفاق می افتد و حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد. این مقاله شامل برخی اطلاعات در چرخه رشد مو می باشد که توصیه می شود تا پایان آن را مطالعه کنید.

اصطلاح فولیکول از کلمه فولیس که یک لغت لاتین است گرفته شده و به معنای کیسه است. این یک ساختار پیچیده است که مسئول نسل فیبر مو و رشد مو است. غدد سبابه که سبوم ترشح می کنند بطور مستقیم آنها را به فولیکول های مو می فرستند. از این رو تعدادی از این غدد بطور مستقیم برای تراکم مو مناسب است. غدد عرق ، پاپیلای ، ریشه مو ، ماتریس ، فیبر مو و سیستم عصبی نقش حیاتی در سلامت ریشه های مو ایفا می کنند.

فولیکول مو چیست؟

تعریف آن بدین گونه است که یک ساختار مانند کیسه است که در لایه زیرین پوست قرار دارد که مو از آن قسمت شروع به رشد می کند.

شایان ذکر است که آناتومی آن بسیار پیچیده است و رشد آن در یک چرخه هماهنگ شده اتفاق می افتد. در چرخه رشد سه فاز اولیه وجود دارد.

اولین فاز آناژن ( رشد یک فاز فعال ) و پس از آن کاتاژن ( مرحله انتقالی و رگرسیون ) و مرحله آخر تلوژن ( مرحله استراحت یا فاز ساکن ) است.

در مطالعات صورت گرفته چرخه رشد هر فولیکول مو حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد و این مدت زمان ممکن است با توجه به محل مو متفاوت باشد.

بطور مثال برای موی ابرو تکمیل این چرخه حدودا ۱ سال و نیم تا ۲ سال بطول می انجامد. در یک زمان حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از کل فولیکول در رشد فعال ( آناژن ) باقی می ماند و طول رشد موی سر در هر سال حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است

  • ۹۸/۱۱/۰۹
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی