ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

انتخاب شینیون کار و میکاپ آرتیست حرفه ای، از مواردی است که عروس خانم های عزیز برای آرایش روز عروسی و فرمالیته، وسواس بسیاری در مورد آن به خرج می دهند. میزان کشیدگی پیشانی، زاویه فک و چانه و حالت هندسی صورت، از مواردی است که شینیون کارهای حرفه ای براساس آنها موهای شما را شینیون می کنند. 
فرم های صورت
مثلثی، قلبی، گرد و بیضی و مستطیلی از انواع فرم های صورت می باشد. در این مطلب شینیون متناسب با فرم هر نوع صورت را مورد بررسی قرار داده ایم. 
شینیون هماهنگ با صورت های قلبی و مثلثی
استخوان های شقیقه درصورت های مثلثی، بیشتر از چانه به چشم می خورند. همچنین پهنای آنها بیشتر از چانه باریک به نظر می رسند. با توجه به حجیم و برجسته بودن گونه ها در صورت های مثلثی، صورت را از بالا به پایین به سه بخش تقسیم کرده و قسمت ها از بزرگ به کوچک متغیر است.
شینیون مناسب صورت های گرد
همان گونه که پیداست اغلب طول و عرض صورت در صورت های گرد باهم برابر است. استخوان های چانه ظریف تر می باشند و فاقد برآمدگی هستند. تلاش در جهت کشیده تر و لاغرتر به نظر رسیدن صورت، هدف شینیون کار است. 
شینیون مناسب صورت بیضی
در صورت تقسیم کردن صورت به سه قسمت از بالا به پایین، از همه بخش ها با هم یکسان هستند. گونه ها از قوس و انحنای کمی برخوردارند و استخوان های فک به شکل آشکاربه نظر نمی رسند. چانه در حالت گرد و فاقد زاویه قرار دارد. با توجه به اینکه صورت های بیضی دارای فرم یکنواختی هستند، برای انواع مدل های شینیون بسته و باز و شل مناسب هستند. شینیون های شل برای صورت های بیضی مناسب تر است ولی باید از افزایش ارتفاع موها پرهیز کرد. 

شینیون مناسب صورت های مستطیلی
فک ها و شقیقه ها در صورت های مستطیلی زاویه دارند و گونه ها بیشتر به شکل فرورفته می باشند. به شکل کلی صورت فرمی مستطیلی شکل دارد. بیشتر صورت های مستطیلی، کشیده و لاغر هستند و باید شینیونی انتخاب شود که صورت پهن به نظر برسد. 
از سایر مواردی که باید در شینیون به آن توجه کرد، گردن است. مدل های باز و بسته برای گردن هایی که کشیده و باریک هستند مناسب است ولی برای گردن های کوتاه و گوشتی، بهتر است شینیون های شل رو به پایین یا بالا انتخاب شود.

  • ۹۸/۱۱/۱۵
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی