ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

آرایش چشمان مشکی و پوست های سفید

ضد آفتاب های بی رنگ و هم رنگ برای این رنگ پوست مناسب است. ولی انتخاب کرم رنگی مناسب تر است. چرا که پوست را از حالت سفیدی مطلق بیرون می آورد. در حقیقت رنگی که هلویی و صورتی زیبایی به وجود آورد و فرق زیادی هم با پوست نداشته باشد. اندکی صبر کنید تا یکنواخت روی صورتتان بنشیند. پنکیک های متناسب با رنگ کرم، می تواند پوست را از براقی یا مات بودن خارج نماید. 
رنگ سایه را با رنگ لباس انتخاب نمایید و برای زیرساخت از روشن ترین رنگ تا تیره ترین رنگ استفاده نمایید. پس از سایه زدن، خط چشم بکشید. سایه سفید برای زیرساخت در تمامی سطح پشت چشم تا نزدیک ابروها برای لباس های مشکی مناسب است. پس از استفاده از سایه سفید تا نزدیک ابروها برای زیرساخت چشمان، بقیه سایه را با خط چشمی که می خواهید بکشید پر کنید. 
با توجه به اینکه خط چشم سیاه و معمولی بین چشمان جدایی می اندازد و رنگ سفید با مشکی در تضاد می باشد، از این رو، اعضای چهره را از یکدیگر جدا می کند. مدادهای خاکستری تیره و دودی برای زیباتر شدن چشمان، انتخاب های مناسبی هستند. از این دو رنگ برای خط چشم کشیدن استفاده نمایید و خطی نازک زیر و پشت چشم بکشید. پس از آن خط پشت چشم را به شکل مثلثی پهن کنید. سرمه های سنگی دودی رنگ موجب جذاب تر به نظر رسیدن چشمان می شود. همچنین می توانید از مدادهای مشکی خشک داخل چشمانتان بکشید و فقط مژه های پلک بالایی خودتان را ریمل بزنید. 

کشیدن یک خط چشم باریک و ظریف و بلندی در پشت چشمان، موجب درشت به نظر رسیدن چشمان ریز می شود. برای مژه های بالایی و پایینی هم از ریمل استفاده کنید. 
رژلب هایی با رنگ های گرم و شاد مثل بنفش، سرخابی، قرمز انتخاب های مناسبی برای افرادی که چشمان سیاه و پوست سفید دارند است. مخصوصا در مواقعی که لباستان مشکی است. اگر لباستان به رنگ دیگری است، رنگ متناسب با لباستان را انتخاب نمایید. 
رژ لبتان باید با رنگ رژ گونه تان متناسب باشد. در صورتی که رژ لبتان پر رنگ است، از رژگونه کمرنگ استفاده کنید. در صورتی که رژ لبتان کمرنگ است، رژگونه پررنگ را انتخاب کنید. 
آرایش چشمان مشکی و صورت های گندمی
در آغاز کار از ضد آفتاب های رنگی استفاده کنید. چرا که این نوع رنگ ضد آفتاب، هم از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می کند هم اینکه در طولانی مدت رنگ پوست را روشن تر و بازتر نشان می دهد. جذب سریع باعث تفاوت با رنگ اصلی پوست نمی شود. 
استفاده از کرم پودرهای صورتی رنگ، برای این نوع پوست ها مناسب نیست. چرا که کرم پودرهای صورتی رنگ، بعد از ترکیب با رنگ طبیعی پوست، صورتی به نظر می رسند. از این رو کرم های سفید یا شیری رنگ مناسب تر است. به طور کلی رنگ هایی که صورتی یا گلبهی در آنها کمتر به کار رفته است.
سایه های کرم و بژ تا شکلاتی و آجری جذابیت خاصی را به این نوع چهره ها می بخشند. سایه های تیره مانند بنفش تیره مانند قهوه ای، سرمه ای و بنفش تیره، انتخاب های مناسبی برای پشت چشم نیست. به ویژه این که تک رنگ نیز استفاده شوند. چرا که موجب تیره تر به نظر رسیدن صورت می گردد. 
خط چشم هایی که نه خیلی باریک هستند و نه خیلی پهن هستند، بهترین انتخاب هستند. زیر چشمتان خط چشم نکشید. مگر اینکه بخواهید با لباس های روشن زیر چشم خط باریکی بکشید.
از یک مداد روشن برای کشیدن خطی به شکل خط چشم در زیر و پشت چشم ها بکشید. انجام این کار به سلیقه فرد باز می گردد. می توانید فقط زیر چشمانتان خط بکشید. کشیدن یکبار مداد رنگی متناسب با رنگ لباس روی خط چشم سیاه و پهن پشت چشم، جذابیت این چشمان را چند برابر می کند. 
گروه رنگهای آجری، نارنجی، بژ و کرم از رژلب های مناسب چشمان سیاه هستند.  با استفاده از یک مداد لب آجری یا قهوه ای روشن حاوی قرمزی، خط لب کشیده و به آهستگی رنگ لب آن را روی کل لب پخش کنید. پس از آن از رژلب نارنجی کم رنگ استفاده نمایید و آن را کامل با خط لب مخلوط کنید. از یک رژ براق کرم شکلاتی برای روی لب استفاده کنید.  مخلوط شدن این رنگ ها با هم ترکیب جذابی را ایجاد می کند. رژ لبهای زرشکی نیز در برخی مواقع برای پوستهای تیره با چشمان مشکی مناسب است. 

  • ۹۸/۱۱/۱۹
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی