ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

گلیسیرین چیست ؟

گلیسیرین که گاهی با نام گلیسرول هم شناخته می‌شود، یک مایع بدون رنگ و بدون بو است که طعمی شیرین دارد. از نظر ترکیبات شیمیایی، گلیسیرین، الکل سه عاملی است. نام گلیسیرین از کلمه یونانی glykys به معنای شیرین گرفته شده است.

گلیسیرین ممکن است طبیعی باشد یا مصنوعی. گلیسیرین طبیعی از هیدرولیز چربی‌های گیاهی یا جانوری به دست می‌آید. هیدرولیز فرایندی است که در آن یک ماده با آب واکنش می‌دهد و پیوندهای شیمیایی آن در اثر این فرایند شکسته می‌شود. گلیسیرین شیمیایی نتیجه یک فرایند شیمیایی روی پترولیوم، پروپیلن و کلرین است. خواص گلیسیرین برای پوست و مو و زیبایی

گلیسیرین از آن دسته از موادی است که مادربزرگ ها همیشه برای شادابی پوست و موی خود استفاده می کردند. تنها خاصیت استفاده از این روغن، مرطوب کردن پوست نیست و در بسیاری از محصولات سلامت و زیبایی پوست و اغلب کرم های مرطوب کننده و آبرسان ها استفاده می شود. از گلیسیرین می توانید برای سلامت موها و ناخن های تان هم استفاده کنید.

مرطوب کننده قوی

گلیسیرین و گلاب هر دو خاصیت خنک کنندگی دارند و با این حساب، استفاده از ترکیب این دو ماده بر روی پوست‌ معجزه می‌‌کند. جالب است بدانید گلیسیرین، خاصیت جذب رطوبت بسیاری دارد و این امر باعث می‌شود تا رطوبت محیط جذب پوست شود. استفاده از گلاب در کنار گلیسیرین، به آبرسانی بیشتر پوست کمک می‌کند.
موهای‌تان را روغنی کنید

گلیسیرین همان طور که می‌تواند پوست را مرطوب کند، می‌تواند یک ماده آب‌رسان برای موهای خشک باشد. گلیسیرین می‌تواند در برابر خشکی و آسیب‌های ناشی از وسایل حالت‌دهنده داغ از موها محافظت کند. البته حواس‌تان باشد، اگر موهای فر دارید نباید در محیط‌های خیلی مرطوب از گلیسیرین استفاده کنید چون رطوبت موجود در هوا به علاوه رطوبت اضافی که گلیسیرین جذب موها می‌کند، باعث وز شدن موها می‌شود.

شما می‌توانید برای موهای‌تان یک اسپری گلیسیرین بسازید، کافی است مقدار مساوی گلیسیرین گیاهی را با آب مخلوط کنید و در یک بطری آب‌پاش بریزید، خوب مخلوط را تکان دهید و به آن 3 قطره از اسانس رزماری یا اسطوخودوس یا روغن درخت چای اضافه کنید و بعد از حمام به موهای‌تان اسپری کنید.

 پوست‌های خشک را نرم می‌کند

اگر به خاطر خشکی، پوست‌تان زبر شده است، می‌توانید با ساختن یک ماسک صورت از این زبری خلاص شوید، کافی است یک قسمت گلیسیرین را با یک قسمت عسل و 2 قسمت آب مخلوط کنید و بعد به آن کمی آرد جو اضافه کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند و بتوان به‌صورت ماسک به‌صورت مالید. این ماسک باید حدود 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد آب بکشید، شما می‌توانید به جای آب، شیر یا چای بابونه بریزید.

پوست بازوها را سفید کنید 

خیلی اوقات به خاطر طرز نشستن و قرار دادن دست‌ها و آرنج، پوست این قسمت تیره می‌شود و این تیره شدن پوست برای خیلی از خانم‌ها آزاردهنده است، اما راه‌حل‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند پوست این قسمت را روشن کنید، کافی است آب یک لیمو را بگیرید و با مقدار کافی شکر مخلوط کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند.

بعد این مخلوط را روزانه حدود 5‌ دقیقه روی آرنج ماساژ دهید، لیمو خاصیت رنگ‌بری دارد و شکر هم سلول‌های مرده سطح پوست را کاملا از بین می‌برد. بعد از این کار مخلوطی از گلیسیرین و گلاب تهیه کنید که کمی حالت کرمی داشته باشد و روی بازوها بمالید، این کار تولید ملانین را کم می‌کند و رنگ قسمت‌های تیره پوست را روشن می‌کند. در واقع هم گلاب و هم گلیسیرین به‌عنوان رنگ‌‌برهای طبیعی شناخته می‌شوند که می‌توانند پوست‌های مرده و چربی‌ها را هم بردارند.

پوست را درخشان می کند

بسیاری از افراد برای داشتن پوست شاداب دست‌به‌دامان ترکیبات گران‌قیمت بهداشتی و آرایشی می‌شوند در صورتی که از ترکیب گلاب و گلیسیرین برای جوان کردن پوست غافل هستند. باور کنید ترکیب طبیعی موثرتر از گلاب و گلیسیرین برای ازبین‌بردن آثار پیری بر روی سطح پوست وجود ندارد. این ترکیب به جوان‌ شدن پوست کمک می‌کند و ظهور چین و چروک های ظریف و سایر نشانه‌های پیری را در سطح پوست به تأخیر می‌اندازد. فردی که از گلیسیرین و گلاب بر روی پوست خود استفاده می‌کند، پوستی صاف و صیقلی دارد. خاصیت مرطوب کنندگی گلاب و گلیسیرین باعث می‌شود تا پوست حالت کشسانی خود را نیز حفظ کند.

درمان زبری پوست

خشک شدن پوست دست‌ها در روزهای سرد زمستانی یک مشکل رایج بین اکثر افراد است. مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و به کار برید. برای نرم و سفید کردن دست هم می‌توانید از گلیسیرین استفاده کنید، به این طریق که مقداری عسل و آب لیموترش را مخلوط کرده و به‌مدت 15تا 20 دقیقه روی دست‌ها بمالید و سپس بشویید.

منبع:https://haftoyek.com

 

 

  • ۹۸/۱۱/۱۹
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی