ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

چروکیدگی پوست دلایل بسیار زیادی دارد. خشکی هوا، سردی هوا،تغذیه نامناسب و .... همگی از دلایل ایجاد چین و چروک روی پوست هستند. در ادامه راهکارهای کاهش چین و چروک پوست را مطرح کرده ایم.
مصرف ماهی را افزایش دهید!
پروتئین هایی که در ماهی وجود دارند برای ساخت دوباره سلول های پوستی ضروری هستند. یکی از مغذی ترین غذاها برای پوست، امگا 3 است و برای جوانی و شادابی هم فوق العاده اثربخش است و در کاهش چین و چروک پوست فوق العاده موثر است. ماهی سالمون و ماهی هایی که در آب سرد زندگی می کنند، از منابع غنی پروتئین و امگا 3 به شمار می روند. از شست و شوی بیش از حد پوستتان بپرهیزید!

شست و شوی بیش از حد پوست، طبق مطالعات مرکز پوست دانشگاه میرلند، موجب از بین رفتن رطوبت پوست می گردد. هم چنین روغن های پوستی که سدی محافظتی در مقابل چین و چروک ها هستند را هم از بین می برد. پیشنهاد می کنیم به جای صابون از دستمال های مرطوب کننده استفاده نمایید. ولی اگر عادت به شست و شوی زیاد پوستتان دارید، حتما از صابون های دارای مرطوب کننده که از پوستتان محافظت می کنند استفاده نمایید. 
به پشت بخوابید.
برای اینکه روی پوستتان چین و چروک ایجاد نشود، به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو موجب ایجاد چین و چروک در یک پهلو شده و چین و چروک های روی گونه و چانه نیز افزایش می یابد. خوابیدن به شکم می تواند موجب ایجاد چین و چروک هایی روی شکم شود که حتی امکان دارد بعدها هم از بین نرود. 
ویتامین C موضعی را فراموش نکنید!
ویتامین C موجب برطرف کردن التهابات پوستی شده و از ایجاد چروکیدگی پوست پیشگیری می کند. براساس مطالعات به دست آمده در دانشگاه تولان، استفاده از ویتامین C می تواند کلاژن تولید کند. همچنین پوست را از اشعه UV و UA حفاظت می کند. 
استفاده از آلفاهیدروکسی
آلفاهیدروکسی باعث از بین رفتن لایه های پوستی می گردد و این موجب کم شدن خطوط پوست و چین و چروک ها به ویژه اطراف چشم می گردد. این ماده با غلظت بالا به تولید کلاژن های پوستی کمک زیادی می کند. 
کاکائو
طبق گفته محققان کاکائو دارای دوفلاونید مهم به نام کاتیشن و اپی کاتیشن می باشد که موجب محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از آفتاب می شود. ضمن اینکه موجب بهبود گردش خون در سلول های پوستی هم می شود و در نتیجه آبرسانی پوست بهتر انجام شده و پوستی صاف را به وجود می آورد.
اگر عینکی هستید، عینک بزنید!
مالش پوست اطراف چشم و چشمک زدن مداوم موجب ایجاد چین و چروک روی پوست می شود. از این رو اطراف چشم چروک هایی به وجود می آید و عضلات صورت تغییر پیدا می کنند. حتما هنگام بیرون رفتن در هوای آفتابی بیرون، عینک آفتابی بزنید. عینک موجب حفاظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از آفتاب می گردد. اگر عینکی هستید، از عینک استفاده نمایید. 

  • ۹۸/۱۱/۱۹
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی