ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

در این مطلب راهکارهای افزایش جذابیت چشمان را شرح داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. 
محو کردن افتادگی پلک ها
برای از بین بردن افتادگی پلک ها، حد فاصل متناسبی، به وسیله سایه ملایم کم رنگ ایجاد نمایید. 
از بخش بالایی گوشه پلکتان کار خود را آغاز کنید. سایه را از بالا به پایین به طرف چپ پلک خود بزنید. پس از آن به طرف گوشه بیرونی چشم به طرف چین پلک بزنید.
مژه های خود را پس از دوش گرفتن فر کنید. 
همواره پس از حمام، مژه های خود را با استفاده از فرمژه فر کنید. آب گرم موجب انعطاف پذیرشدن موهای نازک می شود. در نتیجه مژه ها به آسانی فر می شوند. 
از بین بردن حلقه های تیره دور چشم 
از بین بردن حلقه های دور چشم، موجب با نشاط تر به نظر رسیدن چشمان می شود. از این رو به جای اینکه از کرم پودر و کرم پوشاننده برای پوشاندن حلقه های دور چشمتان استفاده نمایید، از کرمی که اندکی از پوستتان روشن تر است استفاده نمایید. تا جایی که امکان دارد از پشت پلک تا نزدیک به خط مژه ها این کار را انجام بدهید. از گودی کاسه چشم تا کناره های بینی این کار را انجام بدهید. 
کم رنگ کردن حلقه های تیره دور چشم
کرم هایی که رتینول retinol دارند موجب ضخیم تر شدن پوست زیر چشم می شود و این موضوع موجب ظهور کمتر این حلقه ها زیر چشم خواهد شد. راهکار برداشن ابروها بدون درد

آب موجب کاهش درد برداشتن ابرو می شود. از این رو پس از دوش گرفتن، ابروهای خود را بردارید. 
چشمانی درشت با آرایش
خط چشم بالایی پلک خود را پهن تر از خط چشم پلک پایینی تان بکشید. کشیدن خط پهن زیر پلک، موجب خسته نشان دادن چشمان شده و از شادابی چشمان می کاهد. در نتیجه چشمان کوچکتر به نظر می رسد. 
پوشاندن موهای خاکستری ابرو
به جای برداشتن موهای خاکستری ابروهایتان، از پودر فشرده تاتو موقت ابرو یا ریمل ابرو استفاده نمایید. حتما رنگ متناسب با ابروهایتان را انتخاب کنید. موهای سیاه از محدودیت کمتری برخوردارند ولی در سایر رنگها، باید رنگی هماهنگ با رنگ ابرو انتخاب شود. 
کاهش تیرگی پوست
در صورتی که زیر چشمانتان تیره است، آنگاه باید روی بخش بالایی چشمتان مانور بدهید. از کشیدن خط چشم زیر چشمانتان خودداری نمایید. برای اینکه تیرگی زیر چشمان کمتر دیده شود، فقط مژه های بالایی را ریمل بزنید.
استفاده از سایه های کرمی
حالت شیری سایه های کرمی موجب می شود آسیب وارده به پوست کاهش یابد. در صورتی که همواره از سایه های پودری استفاده می کنید پیش از استفاده از سایه، از پودر صورت با مایه زرد رنگ به پلکتان بزنید این گونه سایه ماندگاری بیشتری خواهد داشت. 
کاهش چین و چروک های صورت
به جای اینکه از کرم پودر و کانسیلر و هر نوع کرم دیگری استفاده نمایید، سعی در برطرف کردن این ضایعات داشته باشید. در آغاز از کرم های آبرسان استفاده نمایید. این کرم ها پوست را مرطوب نگه می دارد. پس از آبرسان از کرم پوشاننده استفاده نمایید. سپس از سایه مات استفاده کرده و برای بخش دور چشمتان، سایه های روشن تر را انتخاب نمایید.
ابروهایی پرپشت با تقویت آنها
برای اینکه ابروهایی پرپشت داشته باشید آنها را تقویت نمایید. 
رهایی از قرمزی چشمان
استفاده از سایه های دارای زمینه آبی برای از بین بردن خستگی چشمان بسیار موثر است.
مژه های زیبا
مژه ها همزمان با بالا رفتن سن دچار ریزش می شود. استفاده مداوم از ریمل نیز موجب دندانه دندانه شدن مژه ها می شود. خط چشم ضخیم موجب تیره تر نشان دادن ریشه های مژه می گردد. همچنین چشمانتان نیز درشت تر به نظر می رسد.
از بیش از حد برداشتن ابروها بپرهیزید.
با افزایش سن، رشد موها هم دچار تغییر می شود. از این رو برداشتن ابروها باعث رشد بد حالت ابروها می شود و ابروها ظاهری ناخوشایند پیدا می کنند.

  • ۹۸/۱۱/۲۳
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی