ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

آرایش ماهرانه

آرایش ماهرانه
زمان های قدیم وقتی سراغ کیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم، سر و صورتمان را قرمز می کردیم. در آرایش، پوشاندن عیوب صورت به طوری که در عین حال صورت از حالت طبیعی اش خارج نشود، بسیار مهم است. از این رو در نخستین مرحله بایستی پوست صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده پوشانده و پس از آن با قلم موی آغشته به پنکیک روی صورت خودتان بزنید. 
اندکی پن کیک رنگ روشن، بعد از مالیدن کرم پودر روی صورتتان بزنید. برای کوچک تر به نظر رسیدن صورت، منطقه کناری گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ نمایید. امکان استفاده از پن کیک دو رنگ (روشن و تیره) نیز وجود دارد. یک خط از گوشه دهان به سمت وسط گوش و دیگری به شکل عمودی از گوشه خارجی چشم به سمت چانه فرض نمایید. پس از در نظر گرفتن تلاقی این دو خط، پودر تیره را به شکل هلالی روی صورتتان بکشید. بنفش، قرمز و یاسی از رنگ های آرایشی مناسب برای موهای گندمی یا زیتونی هستند. رنگ های تابستانی برای موهای بلوطی یا شرابی مناسب است. رژلب قرمز اولین گزینه پیشنهاد یبرای موهای بور می باشد. افرادی که موهای بور دارند اگر بیش از حد از خط چشم یا ریمل استفاده کنند، جذاب تر به نظر خواهند رسید تا زمانی که از سایه های بنفش یا صورتی استفاده می کنند.  رنگ های طوسی، خاکستری، سرمه ای و مشکی نیز برای تیپ های مشکی مناسب هستند. رژلب های قرمز و سرخابی و نارنجی رنگ های مناسبی برای رژلب می باشند.
طبیعی بودن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ در آرایش چشم خیلی مطرح نیست. مهم ترین خصوصیت عدم قرینگی چشم و گونه است که مهم ترین ویژگی صورت طبیعی است. ریمل رقیق، پودر کمرنگ و رژ لب براق با تنالیته صورتی و رژگونه آجری برای آرایشی طبیعی فوق العاده است. 

سایه را بدون خط چشم استفاده نکنید. چرا که فرد بی حال به نظر می رسد. سایه تک رنگ موجب کوچک به نظر رسیدن چشم می شود. 
ریمل یا خط چشم برای اینکه آرایش چشم کاملی داشته باشید ضروری است. می توانید از خط لب هم برای حجیم نشان دادن لب استفاده کنید. 
رنگ های آبی، بنفش و قهوه ای برای افراد عینکی بسیار مناسب است. افرادی که از عینک هایی با فریم مشکی استفاده می کنند، باید از ریمل استفاده کرده و خط چشم نکشند. در عینک های بدون فریم (گریف) یا عینک های پنسی، برای اینکه چشمان جلوه بیشتری داشته باشند از سایه های روشن استفاده نمایید. از گوشه داخلی تا اندکی خارج چشم بزنید و از دو رنگ سایه مات و تیره برای نمونه آبی – سرمه ای استفاده کنید.  

  • ۹۸/۱۱/۲۴
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی