ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

دلایل اصلی بروز موخوره:

قرار گرفتن بی اندازه دربرابر نور خورشید

الودگی هوا و ماده های شیمیایی

استفاده بی اندازه از آب داغ برای شستشوی مو

استفاده نامناسب از محصولات مو

استفاده از شامپو های قوی و خشن با ماده های شیمیایی بسیار

استفاده بی اندازه از ژلهای مو و تافت و..

استفاده بی اندازه از آبی که دارای کارولین زیاد می باشد، که سبب می شود رنگ موها کمرنگ شود و در آخر منجر به موخوره می شود.

استفاده بی اندازه از محصولات خشک کن مو، مثل:اتو مو و سشوار که به ظاهر برای آراستگی مو حساب میشوند ولی سبب اسیب های جدّی به فولیکول های مو می شود.

استفاده از شانه و برس های اشتباه که میتواند به ریشه و ساقه مو اسیب برساند.

 

ماسک موهای خانگی درمان خوبی برای موخوره شمرده می شوند. نرم کننده های معمولی تنها روی سطح ساقه مو تأثیر می گذارند، ولی ماسک های مو مفیدترند و به داخل کوتیکول مو نفوذ می کنند. بعلاوه این ماسک ها کوتیکول مو را تغذیه نموده و در کنار درمان اسیب های آن، سبب درخشش مو هم می شوند.

درمان موخوره با ماسک های خانگی

 

ماسک تخم مرغ

نخست موها را بشویید.زرده تخم مرغ را با دو یا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق عسل مخلوط کنید.این ماسک را روی موهای نمدار بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید.سپس آنرا با شامپو بشویید.روش دیگر:یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن بادام مخلوط کنید.این ماسک را روی موهای خشک بمالید.۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر و آنگاه موها را شامپو کنید.

 

ماسک موز و عسل

با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، قدری هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه ی بهتر، قدری هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

 

اکنون ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود 20 دقیقه، یا تا زمانیکه ماسک خشک شود صبر کنید. بعد از آن سرتان را با شامپوی دائمی تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود 2 هفته موخوره ی شما را کم تر کند.

 

  • ۹۸/۱۱/۰۲
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی