ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

۳۸ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش فرمول رنگ مو (عسلی,زیتونی،….) برای رنگ کردن مو به رنگ زیتونی کافیست مو را تا پایه ۸ (زرد روشن ) دکلره کنید ( برای دکلره ترجیحا از پودر دکلره کلاینر استفاده کنید ) بعد از اینکه مو ها روشن شد موها را آبکشی نموده و سپس رنگ ۰-۸ ایگورا (سری N) را با أب و چند قطره (۳-۴ قطره اکسیدان ) مخلوط کنید

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

مواد لازم:

پودر ژله انار 3 بسته (100 گرمی)
آب جوش 1 و 3/4 پیمانه
آب انار 1 و 3/4 پیمانه
پنیر خامه ای 350 گرم
خامه پر چرب 2 پیمانه
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر قند 2 پیمانه
انار دان شده 1 پیمانه (+برای تزیین)دسر انار سه لایه واقعاً فوق العاده است به خصوص برای شب یلدا . هیچ نیازی به پخت ندارد اما کمی وقت گیر است و بهتر است آن را از روز قبل آماده کنید چون باید در چند مرحله در یخچال بماند. این دسر انار سه لایه ترکیبی از طعم های ترش و شیرین و بافت های خامه ای و ژله ای است. پس هر چیزی که از یک دسر انتظارش را دارید در آن هست.

لایه اول دسر انار ژله ای است که در تهیه آن به جای آب سرد از آب انار طبیعی استفاده شده است. گرفتن آب انار در خانه هم کار چندان دشواری نیست و میتوانید خودتان آن را به راحتی انجام دهید. لایه دوم موس انار است که از ترکیب یک مخلوط خامه ای با ژله انار نیم بسته و دانه های انار تازه تهیه میشود. در آخر هم یک لایه شیرین خامه ای فوق العاده خوشمزه ته ظرف دسر منتظر است که شما و مهمان های شب یلدا تان را سورپزایز کند! قطعاً با دسر انار سه لایه سفره یلدا ی شما بی نظیر خواهد شد.
طرز تهیه دسر انار سه لایه:ابتدا 9 لیوان یا کاسه یا هر ظرفی که برای دسر سه لایه مد نظر دارید را آماده کنید و روی یک سینی بزرگ که در یخچال تان جا میشود بچینید تا در مراحل بعدی کار شما آسان تر شود.
حال ژله لازم برای لایه دوم را آماده کنید. یک بسته از ژله ها را در 3/4 پیمانه آب جوش بریزید و خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی در آن حل شود. سپس 3/4 پیمانه آب انار سرد به آن اضافه و با آن مخلوط کنید. ژله را در یخچال قرار دهید تا نیم بسته شود (کامل بسته نشود). باید ژله شما حالت تکه تکه و نیمه مایع داشته باشد. هر 5 دقیقه یک بار آن را هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. سپس آن را از یخچال خارج کنید تا در مدتی که مرحله بعدی را انجام میدهید ژله به دمای اتاق برسد.
پنیر خامه ای را با سرعت زیاد همزن بزنید تا هوا به آن نفوذ کند و سبک شود. به طور جدا گانه، خامه پر چرب، پودر قند و وانیل را در کاسه بزرگی بریزید و با سرعت بالای همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و وقتی سری همزن را خارج میکنید خامه به حالت نوک تیز از آن آویزان باشد. سپس پنیرخامه ای زده شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
مخلوط خامه مرحله قبل را نصف کنید. نیمی از آن را با استفاده از قیف یا با قاشق داخل ظرف های دسر بریزید و سطحش را صاف کنید.

نیم دیگر را با ژله نیم بسته مخلوط کنید تا صورتی رنگ شود. برای این کار هم از سرعت بالای همزن استفاده کنید. سپس 1 پیمانه دانه انار را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. موس انار آماده شده را به عنوان لایه دوم به صورت یکنواخت در ظرف دسر بریزید.حال ظرف ها را با سینی به یخچال منتقل کنید و بگذارید 1 ساعت بمانند تا موس خودش را بگیرد.

بعد از یک ساعت، لایه آخر دسر انار سه لایه را آماده کنید. این لایه در واقع یک ژله غلیظ است. 170 گرم از پودر ژله (1 و 2/3 بسته) را در 1 پیمانه آب جوش حل کنید. سپس 1 پیمانه آب انار سرد را با آن مخلوط کنید. بگذارید ژله کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد.
ژله مایع خنک شده را روی ظرف های دسر اضافه کنید و دوباره سینی را در یخچال بگذارید. حداقل چند ساعت صبر کنید تا ژله لایه سوم کاملاً بسته شود (بهتر است برای اطمینان آن را از شب تا صبح در یخچال قرار دهید).میتوانید روی دسر سه لایه را با دانه های انار تزیین کنید. پیشاپیش یلدا مبارک!

این دسر سه لایه انار  را میتوانید به شکل های زیبایی تزئین کنید و برای پذیرایی از مهمانان آماده کنید.

منبع:https://haftoyek.com

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

مراقبتهای پوست عروس در فصل سرما
خارش، کشیدگی، اگزما، قرمزی، پوسته پوسته شدن پوست از پیامدهای خشکی پوست یا دهیدراته شدن پوست است. از این رو در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه مراقبت های پوستی عروس در فصول سرد سال بپردازیم. 
کرم ضد آفتاب
بیشتر افراد بر این باورند که  در فصول پاییز و زمستان نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست. در حالی که چنین تفکری کاملا اشتباه است. در فصول سرد سال هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. ولی با این تفاوت که SPF کمتری داشته باشد. استفاده از ضد آفتاب در فصول سرد سال به ویژه روزهای برفی از هر چیزی واجب تر است. رنگ سفید برف نور خورشید را با شدت منعکس می کند و اگر از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، پوستتان شدیدا آسیب پذیر خواهد شد. 

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

کیوی،میوه ای سرشار از ویتامین ث

کیوی یکی از بهترین میوه هایی است که مصرف آن موجب جوان نگاه داشتن پوست شما می شود. کیوی سرشار از ویتامین ث و مواد مغذی است. خوردن تنها یک کیوی می تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین ث تامین کند. همچنین این میوه دارای مقادیر زیادی از فیبر است. وجود فیبر در رژیم غذایی به دفع سموم از بدن شما کمک می کند و این موضوع مقداری از بار دفع سموم را از پوست بدن می کاهد.

ویتامین ث به ساخته شدن کلاژن در بدن کمک شایانی می کند. عنصری که به عنوان آنتی اکسیدان محافظ، در بدن شما قرار دارد. در پوست افراد مسن، کلاژن شروع به شکستن می کند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. خوردن موادغذایی سرشار از ویتامین ث همچون کیوی، راهی است تا به پوستتان مواد لازم برای نو شدن را برسانید.

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

تهیه یک کیک به شکل انار ایده خوبی برای پذیرایی از مهمانان شب یلداست. در این مطلب سایت هفت و یک روش تهیه مدل کیک انار را براتون گردآوری کردیم که امیداوریم مورد استفاده و پسندتون قرار بگیره.


یکی از نمادهای شب یلدا انار است. شما می تونید برای شب یلدا کیک به شکل انار آماده کنید و علاوه بر میوه انار کیک انار هم به عنوان سنبل یلدا داشته باشید.
تزیین کیک به شکل هندوانه برای دوستان و اعضای خانواده که در شب یلدا متولدشده اند هم ایده خوبی می باشد.
شب یلدا یا همان شب چله بین ما ایرانی ها از اهمیت خاصی برخوردار است و اکثر افراد سعی می کنند این شب دوست داشتنی را در کنار بزرگترهای فامیل بگذرانند و این سنت قدیمی را دور هم سپری کنند.
شب یلدا فقط دور هم نشینی و خوش و بش کردن نیست، این سنت دیرینه رسم های خاصی دارد و ایرانی ها در شب یلدا خوراکی و غذاهای خاصی تدارک میبینند که یکی از آن ها کیک است که معمولا هندوانه ای یا اناری است


زمان آماده سازی : 120 دقیقه
120 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه

برای : 10 نفر


مواد لازم برای کیک انار مخصوص شب یلدا


تخم مرغ 6 عدد
شکر 1 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 1/2 قاشق چایخوری
آب انار 3/4 فنجان
پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 1/2 قاشق چایخوری برای ژله انار
شکر 2 قاشق غذاخوری
دانه انار 1 پیمانه پر
آب انار 1/5 پیمانه برای شربت
شکر 2 قاشق غذاخوری
کره 200 گرم
پودر قند 3 پیمانه
پنیر خامه ای 450 گرم
آب انار 4 قاشق غذاخوری
در فصل پاییز انار شاید بیش از هر میوه دیگری بدرخشد. دانه های یاقوتی انار روی هر کیک یا دسری به آن جذابیت خاصی میدهند، چه روی دسر انار (تارت انار) باشد، و چه روی کیک انار هیجان انگیز. این کیک چند لایه کیکی زیبا و خوشمزه است که با کمی دقت و حوصله می توانید در منزل تهیه کنید. ترکیب سفیدی فراستینگ و سرخی تاپینگ انار جلوه ای دو چندان زیبا به این کیک می دهد. کیک انار بهترین انتخاب برای پذیرایی از میهمانان در شب یلداست. علاوه بر این کیک انار خوشمزه میتوانید از کیک هندوانه و رولت هندوانه هم در سفره شب یلدا استفاده کنید.طرزتهیه کیک انار مخصوص شب یلدا


روش تهیه کیک:
فر را روی 176 درجه سانتیگراد قرار دهید. دو قالب گرد متوسط تهیه کنید و کف آنها کاغذ روغنی بیندازید. تخم مرغ ها و 1 فنجان شکر را در کاسه همزن برقی بریزید و حدود 12 دقیقه با سرعت بالای همزن مخلوط کنید تا پف کند و حجم آن سه برابر شود. 1 فنجان آرد و 1/2 قاشق چایخوری بکینگ پودر را ابتدا با هم ترکیب کنید سپس در دو مرحله به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با قاشق یا لیسک خمیر را روی هم تا کنید تا آرد کاملا با مواد ترکیب شود. خمیر را زیاد هم نزنید تا پف کیک نخوابد.

1/2قاشق چایخوری اسانس وانیل را اضافه کنید و با مواد ترکیب کنید. خمیر کیک را به میزان مساوی در دو قالب کیک بریزید و پخش کنید. قالب ها را به مدت 25 الی 30 دقیقه در فری که از قبل گرم شده قرار دهید.تا 25 دقیقه اول به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

پس از این مدت یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک آماده است. اجازه دهید کیک ها کمی روی توری فلزی بمانند تا خنک شوند، سپس کیک ها را از قالب دربیاورید. روش تهیه شربت:

برای تهیه شربت بین لایه های کیک، 1/5 پیمانه آب انار را با 2 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و خوب هم بزنید. ظرف را کناری بگذارید و هر ازگاهی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

روش فراستینگ:

برای تهیه فراستینگ (رویه خامه ای کیک) پودر قند و کره را در کاسه همزن بریزید و با سرعت پایین حدود 1 دقیقه ترکیب کنید. سرعت را بالا ببرید و حدود 2 دقیقه دیگر بزنید تا کمرنگ و پفی شود. پنیر خامه ای را قاشق قاشق در چند قسمت اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است بین هر قسمت چند ثانیه هم بزنید تا بافت نرم و یکدست تری حاصل شود. زمانی که تمام پنیر خامه ای را اضافه کردید حدود 1 دقیقه دیگر هم مخلوط کنید.گام ششم:

چهار قاشق غذاخوری آب انار به فراستینگ کیک اضافه کنید. مایه را خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس آن را تا زمانی که کیک آماده شود داخل یخچال قرار دهید.  

گام هفتم:

وقتی کیک ها خنک شدند هر کیک را از وسط به دو نیمه تقسیم کنید. یعنی شما 4چهار لایه کیک گرد خواهید داشت. لایه اول را روی سطح کار قرار دهید.با برس 1/4 از شربت انار را روی سطح کیک بمالید. کمی از مایه فراستینگ روی آن بمالید. لایه دوم را روی آن قرار دهید و به همین ترتیب باز هم روی لایه دوم شربت و فراستینگ بمالید. به همین ترتیب تمام لایه ها را روی هم قرار دهید تا یک کیک چهارلایه داشته باشید. روی سطح آخرین لایه مقدار کمتری شربت بریزید زیرا قرار است تاپینگ انار را روی کیک بریزیم. شربت اضافی را از روی کیک پاک کنید سپس دور تا دور کیک را با فراستینگ بپوشانید. با کاردک کیک را خامه کشی کنید تا کیک شما ظاهری بی نقص و تمیز داشته باشد.

با استفاده از قیف و ماسوره سایز مناسب، باقیمانده مایه فراستینگ را دور تا دور کیک شکوفه بزنید. شکوفه ها را نزدیک به هم روی کیک قرار دهید تا فاصله ای بین آن ها نباشد و دور تا دور کیک دیواره ای تشکیل بدهند. چون قرار است تاپینگ انار را بین آن ها بریزیم. قبل از آنکه تاپینگ انار را روی کیک بریزیم کیک را 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از حدود 30 دقیقه شروع به تهیه تاپینگ انار کنید.روش تهیه تاپینگ:

برای تهیه تاپینگ انار، 3/4 فنجان آب انار را داخل یک شیرجوش کوچک بریزید. 2 قاشق غذاخوری اسانس وانیل و 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید. قبل از آنکه شیرجوش را روی حرارت قرار دهید حدود یک دقیقه مایع را هم بزنید تا ژلاتین آب شود.

دو قاشق غذاخوری شکر به مایع اضافه کنید و شیرجوش را روی حرارت متوسط قرار دهید. مدام هم بزنید تا شکر کاملا آب شود و مایع شروع به تبخیر کند. شیرجوش را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. سپس شیرجوش را داخل یک کاسه بزرگ آب یخ قرار دهید و مایع ژلاتینی را هم بزنید تا حدی که کمی غلیظ شود ولی کاملا سفت نشود. این کار زمان زیادی نمی خواهد و در حد چند دقیقه به غلظت مورد نظر خواهد رسید. 

کیک را از یخچال بیرون بیاورید و روی سطح کار قرار دهید. دانه های انار را به مایع اضافه کنید و بلافاصله تاپینگ اناری را روی کیک بریزید. سپس کیک را مجددا حدود 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تاپینگ خودش را بگیرد و سفت شود. سپس این کیک اناری زیبا و خوشمزه را از یخچال بیرون بیاورید و سرو کنید. این کیک گزینه ای عالی برای شب یلداست.

 مقادیر ذکر شده در بخش مواد لازم کیک انار برای  قالب گرد با قطر حدود 22 سانتی متر مناسب است.

منبع:https://haftoyek.com

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

راههای طبیعی درمان پف زیر چشم:

سیب زمینی :

یک سیب زمینی  خام را (بعد از اینکه چند دقیقه‌ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم‌هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم‌هایتان قرار دهید. طوری سیب‌زمینی‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید که نواحی پف کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که ۲۰-۱۵ دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم‌هایتان کمتر می‌شوند.

شیر:

اگر پف‌کردگی زیر چشم‌هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک‌هایتان بگذارید و بگذارید ۳۰-۲۰ دقیقه آنجا بماند. این به چشم‌هایتان برای حفظ آب کمک می‌کند و همچنین خنکشان می‌کند.

روغن:

در یک کاسه کمی آب خنک ریخته و چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کرده و خوب مخلوطشان کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای ۲۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. این کار به برطرف کردن تورم دور چشم‌هایتان کمک می‌کند.

خیار:

خیار داروی طبیعی بسیار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای ۲۵ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. با خنکی فوق‌العاده خیار روی چشم‌هایتان حسابی ریلکس کنید و چُرتی بزنید. این کار به آرام کردن ذهنتان هم کمک می‌کند و خواص ضدالتهاب خیار پف‌کردگی بافت‌های زیر چشم را هم کاهش می‌دهد.

چای کسیه ای خنک :

اگر عجله دارید، می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید. دو عدد چای کیسه‌ای را برداشته و در آب خنک خیس کنید و بگذارید کمی در یخچال بمانند. سپس به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه آنها را روی چشمانتان بگذارید. دراز بکشید و کمی استراحت کنید. سپس چشم‌ها و صورتتان را با آب خنک بشویید و پوستتان را خشک کنید.

روش های سریع برطرف کردن پف زیر چشم:

آب یخ و قاشق :

پف زیر چشم‌ها را می‌توانید با کمک یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل کاهش دهید. قاشق‌ها را در آب یخ خنک کنید و بعد روی هر چشمتان یکی از آنها را قرار دهید. مدام قاشق‌ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا احساس کنید کمی از پف‌کردگی از بین رفته است.

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست یکی از مهمترین دغدغه های اصلی در جمعیت بانوان بوده و راهکارهای متفاوتی به منظور ایجاد جوانسازی در پوست وجود داشته که از تاثیرات ویژه ای برخوردار می باشند. جوانسازی پوست به روش های متفاوتی می تواند پیری زودرس، چین و چروک، افتادگی، تیرگی و شل شدگی پوست صورت را برطرف نموده، جوانی و شادابی را به پوست شما بازگرداند.

اهمیت پوست سالم

پوست یکی از مهمترین و وسیع ترین ارگان های بدن می باشد که وظایف فیزیولوژیک فراوانی بر عهده داشته و در اصلی ترین نقش خود از ورود مواد بیگانه، میکروب ها و عوامل بیماری زا به بدن ممانعت می نماید. پوست سالم، جوان و زیبا تاثیر فراوانی در زیبایی و جوانی چهره داشته و می تواند بر زیبایی ظاهری شما دو صد چندان بیفزاید.

 

 

 

مراقبت های به موقع، صحیح و اصولی از پوست صورت اهمیت بسیار زیادی داشته و از بروز مشکلات پوستی مانند پیری زودرس، چین و چروک، افتادگی، سیاهی و خشکی آن در میانسالی و پیری پیشگیری می نماید. قرار گرفتن بدون حفاظ در برابر نور خورشید، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب و هوای سرد و خشک، بی خوابی، عدم استفاده از عینک دودی، استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب، نداشتن رژیم غذایی مناسب مانند سبزیجات و میوه جات، استرس های کنترل نشده و مکرر، بی آبی و یا دهیدراته شدن بدن و پوست، مصرف برخی از داروها، روش و سبک ناصحیح زندگی از عوامل اصلی و بسیار مهم در تسریع روند پیری زودرس و آسیب های پوستی می باشند.

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

زمان آماده سازی : 15دقیقه

زمان پخت : 15 دقیقه

برای : 10 نفر

مواد لازم برای تارت انار

 

برای خمیر تارت (کراست):

خرما 1 پیمانه
گردو 1 پیمانه
نمک کمی
برای مواد میانی (فیلینگ):
پودر کاکائو 1 و 1/2 پیمانه
عسل 1 پیمانه و 2 قاشق غذاخوری
روغن نارگیل 3/4 پیمانه
وانیل 1 قاشق چایخوری
نمک کمی
دانه انار 1/3 پیمانه + کمی برای تزیین
شاید خیلی هم اشتباه نباشه اگه بگیم یکی از قشنگی های زندگی تهیه کردن انواع تارت و سرو کردن اون برای عزیزانمونه. یکی از دوست داشتنی ترین انواع تارت هم میشه گفت تارت انار و شکلات هست. مخصوصا وقتی فصل انار میرسه چه کاری بهتر از تهیه کردن یه تارت آسون، خوش طعم و جذاب به کمک انار! اونم اگه شب یلدا باشه که حتما واجبه یه دسر خوشمزه انار سر سفره شب یلدا باشه.
شما میتونید با استفاده از دستور تارت انار که ما تو سایت هفت و یک براتون آوردیم ، یه دسر خوشمزه مخصوص شب یلدا درست کنیم.
بر خلاف تارت بلوبری و درست مثل تارت خرمالو؛ این تارت انار بدون فر تهیه میشه. یعنی خیلی راحت و سریع خمیر تارت (کراست) و مواد میانی (فیلینگ) رو آماده می کنین. مواد میانی رو روی خمیر میریزین و میذارین داخل یخچال. هیچ دردسری هم نداره. تارت انار شکلاتی یه طعم خاصی هم داره. چون میدونین… ترکیب هیجان انگیزی از شیرینیِ شکلات و ترشی اناره. یه انتخاب عالیه برای مهمونی ها، شب یلدا و دورهمی های عصرونه که خیلی فرصت آشپزی کردن و روشن کردن فر و قوام اومدن خمیر رو ندارین. خلاصه که هر چی ازش بگم کم گفتم. فقط میتونم یه کار کنم: از شما دعوت می کنم که در تهیه تارت انار شکلات خوشمزه همراه من باشید با مطالعه این مقاله سایت هفت و یک 

طرز تهیه تارت انار 

گام اول : تهیه خمیر تارت
1- هسته های خرما را جدا کنید. خرماها را به همراه مغز گردو و کمی نمک در غذاساز یا میکسر بریزید. به طور کامل آن ها را مخلوط کنید. به طوری که وقتی آن ها را با دست فشار می دهید، کاملا بهم بچسبند.
2- یک قالب مخصوص تارت، ترجیحا مستطیلی شکل بردارید. ابعاد قالب میتواند حدودا 35 در 11 سانتی متر باشد.
3- مخلوط خرما و گردو را که آماده کرده اید، در قالب بریزید. به خوبی فشار دهید تا تمام کف و لبه های قالب را به طور یک دست بپوشاند. حالا قالب را در فریزر بگذارید تا در این مدت مواد روی تارت را آماده کنید.

گام دوم: تهیه مواد میانی تارت انار
1- یک کاسه بزرگ بردارید. پودر کاکائو، عسل، روغن نارگیل، وانیل و نمک را با هم به کمک همزن برقی یا میکسر ترکیب کنید. خوب بهم بزنید تا حدی که کاملا نرم و یک دست شود. حالا یک سوم پیمانه دانه انار را اضافه کرده و بهم بزنید تا مابین مواد میانی قرار بگیرد.
2- حالا قالب خمیر تارت را از فریزر خارج کنید. مواد میانی تارت انار را روی آن بریزید. به کمک یک کفگیر یا لیسک سطح آن را کاملا صاف کنید. در صورت تمایل برای تزیین روی آن دانه انار بپاشید. تارت را در یخچال بگذارید تا به مدت حداقل سی دقیقه کاملا سرد شود.
3- وقتی بافت تارت کاملا منسجم و محکم شد، آن را از یخچال خارج کنید. با احتیاط آن را از قالب بیرون بیاورید و برش بزنید. تارت برای سرو آماده است. در صورتی که میخواهید بعدا آن را سرو کنید، دوباره در یخچال قرار دهید تا بافت آن منسجم بماند.
برای سرو این تارت اناری خوشمزه باید اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای اتاق باشد تا کمی نرم شود و بعد نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه تارت انار
– در تهیه این تارت به جای عسل میتوانید از شربت افرا، نکتار نارگیل یا هر شیرین کننده مایع دیگر هم استفاده کنید.
– در صورتی که به گردو دسترسی ندارید به کمک بادام یا هر مغز دلخواه دیگر کراست تارت را تهیه کنید.
– روغن نارگیل هنگام اضافه کردن به تارت باید ذوب شده باشد. همین روغن باعث منسجم شدن تارت می شود.

منبع:https://haftoyek.com

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

اینکه چگونه باید آرایش کنیم را همه ما از سنین خردسالى وقتى یواشکى به سراغ کیف لوازم آرایش مادرمان مى رفتیم و سر و صورتمان را قرمز مى کردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب هاى صورت با استفاده از محصولات آرایشى است به عبارت دیگر یک آرایش ترمیم کننده.

قبل از اینکه ببینیم چه رنگى به صورتمان مى آید و چه رنگى مناسب تابستان است ابتدا باید به فکر ترمیم چاله هاى صورت بود. ابتدا صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن کیک آغشته و روى صورت بزنید. در صورت استفاده از کرم پودر آن را روى اسفنج خیس مالیده و سپس روى صورتتان پخش کنید.

پس از مالیدن کرم پودر کمى پن کیک روشن را با قلم مو روى صورتتان بکشید تا کاملاً پخش شود و دیر عرق کند. اگر صورتتان پهن است از کشیدن یکنواخت پن کیک روى صورت خوددارى کنید. نواحى کنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان کوچک تر نشان داده شود.

از پن کیک دو رنگ (تیره و روشن) نیز مى توان براى این کار بهره گرفت. با پن کیک تیره مى توان براى کوچک و کوتاه نشان دادن بینى، بزرگ نشان دادن چشمان گود رفته و گردن باریک، برجسته نشان دادن گونه و برطرف کردن لکه ها و زخم ها استفاده کرد. براى برجسته نشان دادن گونه یک خط از گوشه دهان به وسط گوش و یکى دیگر به صورت عمودى از گوشه خارجى چشم به طرف چانه فرض کنید. تلاقى این دو خط را در نظر گرفته و پودر تیره را به صورت هلالى روى صورت بکشید.

براى اینکه بدانید چه رنگ آرایشى به شما مى آید به رنگ موهایتان توجه کنید. اگر موى گندمى یا زیتونى دارید، سراغ بنفش، قرمز و یاسى بروید. اگر موهایتان خرمایى است، سایه هاى براق، کرم و رژ لب نارنجى بسیار پیشنهاد مى شود. موهاى شرابى یا بلوطى نیز تمامى رنگ هاى تابستانى را مى پذیرد. سبز با آبى انتخاب خوبى است. براى موهاى بور نیز انتخاب اول رژ لب قرمز است.

این افراد اگر بیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده کنند زیباتر خواهند شد تا سایه هاى بنفش و صورتى. تیپ مشکى ها نیز پیشنهاد مى شود سراغ طوسى، خاکسترى، مشکى و سرمه اى بروند و از رژ لب هاى قرمز و نارنجى و سرخابى استفاده کنند.
اگر هم به مد فکر مى کنید، سراغ رنگ هاى استوایى بروید. سایه هاى سبز (چمنى، فیروزه اى و مرجانى)، بنفش و آبى آسمانى توصیه متخصصان زیبایى براى تابستان ۲۰۰۶ است. در این مدل ریمل جایى ندارد و تنها از مداد مشکى و سایه براى آرایش چشم استفاده مى شود.
اگر عینک مى زنید، بیشتر از سایه هاى قهوه اى، آبى و بنفش استفاده کنید. استفاده از سایه هاى روشن و صدفى باعث گم شدن چشم پشت عینک مى شود.

اگر عینک تان فریم مشکى دارد حتى الامکان از ریمل استفاده کنید و تا مى توانید خط چشم نکشید. این گونه چشم تان بیشتر مورد توجه قرار مى گیرد. برعکس در عینک هاى گریف (بدون فریم) و یا عینک هاى پنسى هر چه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه مى کند.

نکته مهم دیگر در آرایش هاى ترمیمى استفاده از سایه کمرنگ براى رفع گودى چشم است. سایه روشن را از گوشه داخلى تا کمى خارج چشم زده و سپس کمى سایه تیره دور چشم بزنید تا چشم بیشتر جلوه کند. در مدل هاى آرایشى که امروزه طرفدار دارد، بیشترین تمرکز روى چشم است. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلاً آبى- سرمه اى در صورت سفید بودن چهره باعث زیباتر شدن چشم مى شود.
برعکس استفاده از سایه تک رنگ چشم را کوچک نشان مى دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد مى شود.
حتماً از ریمل یا خط چشم براى تکمیل آرایش استفاده کنید. در این نوع آرایش براى بهتر جلوه کردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده کنید.

  • نسترن افشار
  • ۰
  • ۰

 چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم ؟
در این مطلب،سایت هفت و یک سعی شده انواع پوست ها و اینکه چطور پوست خود را بشناسید به شما آموزش داده شود .
اگر شما نوع پوست خود را به‌خوبی نمی‌شناسید و محصول مراقبتی مناسب آن را خریداری نمی‌کنید ممکن است آن محصولات مراقبتی برا پوست شما متناسب نباشد و وضعیت بدتری برا پوست شما ایجاد کند پس تشخیص نوع پوست بسیار مهم و ضروری است.
انواع پوست عبارتند از: خشک، چرب، مختلط و نرمال.
ممکن است با خودتان فکر کنید که چگونه می توان نوع پوست خود را تشخیص داد. نگران نباشید، ما در این مقاله راه های ساده ای را برای تعیین نوع پوست به شما پیشنهاد می کنیم.
پوست خود را آماده کنید:
پوستتان را با پاک کننده های آرایش کاملا تمیز کنید. هر گونه آرایش و یا گرد و غبار را از صورت خود پاک نمایید و یا اگر آرایش بر روی صورت دارید بطور کامل آن را تمیز کنید.صورتتان را بشویید:

صورت خود را با یک پاک کننده غیر صابونی و آب ولرم (نه گرم و نه سرد)بشویید. همواره برای شستشوی صورت از پاک کننده های غیر صابونی استفاده کنید. چراکه استفاده از صابون های نامناسب می تواند پوست صورت را خیلی خشک کند و یا سبب تحریک پوست و چرب شدن بیش از حد آن شود. پس از شستشو پوست را با یک حوله یا دستمال تمیز خشک کنید. هیچگاه حوله را روی صورت نکشید و فقط آب اضافی صورت را بگیرید.یک ساعت صبر کنید:

در این مدت از هیچگونه کرمی برای صورت استفاده نکنید. به صورت خود دست نزنید. بعد از گذشت یک ساعت با یک پد یا دستمال کاغذی تمیز روی منطقه T شکل صورت (شامل پیشانی و بینی) بکشید. اگر پد استفاده شده چرب شد پوست شما احتمالا چرب یا مختلط است. و اگرچرب نشد پوست شما خشک است.
نکات زیر می تواند به تشخیص صحیح نوع پوست شما کمک نماید:
توجه داشته باشید که پس از شستشو اگر پوست شما خشک باشد، احساس کشیدگی در پوست دارید. اگر مختلط باشد ناحیه T شکل صورت شما چرب و بقیه قسمت های صورت شما دارای پوست خشک است.
اگر پوست شما پس از شستشو نه احساس کشیدگی داشت و نه چرب بود: تبریک میگوییم، شما دارای پوستی نرمال هستید!!
در آیینه به صورت خود نگاه کنید. اگر دارای پوست قرمز و پوسته پوسته هستید، پوست شما حساس و خشک است. به آیینه نزدیک شوید و به منافذ پوست خود دقت کنید. اگر این منافذ خیلی زیاد نیست پوست شما نرمال است. ولی اگر زیاد باشد، شما پوستی چرب دارید. کمی از آیینه دور شوید، اگر باز هم منافذ مشاهده می شود، ۱۰۰ درصد پوست شما چرب است.و با استفاده از میزان منافذ تشخیص نوع پوست بسیار راحت تر می شود.
پوست خود را کمی بکشید، اگر خط و خطوط نمایان شدپوست شما خشک و یا مختلط است. درصورتی که هیچ چروکی روی پوست نیافتد به احتمال زیاد پوست شما چرب است.
در پایان اگر با به کار گرفتن روش هایی که ذکر کردیم، هنوز هم کاملا نمیدانید پوست شما چه نوعی است، بهتر است از یک متخصص پوست بپرسید. درباره روش های محافظت از پوست که مناسب پوست شما است نیز آگاهی کسب کنید.مشکلات احتمالی پوست

معمولا ۲ مشکل عمده وجود دارد که‌ پوست شما ممکن است به آنها دچار شود:
حساسیت: اگر پوست شما حساس باشد، به‌سرعت به محصولات پوستی معمولی واکنش نشان می‌دهد. به این معنی که پس از استفاده، پوست شما قرمز، دارای خارش یا جوش می‌شود.
مستعد جوش: حتی اگر نوجوان نباشید، پوست شما ممکن است جوش بزند. اگر پوستی مستعد جوش دارید و مدام با این مشکل مواجه می‌شوید، از محصولات بهداشتی برطرف‌کننده‌‌ی جوش استفاده کنید.

منبع:https://haftoyek.com

  • نسترن افشار