ماسک مو

همه خانوم ها دوست دارند موهای سالم ، زیبا و پر زرق و برق داشته باشند اما گاهی ممکنه به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت، روش مراقبت نادرست از موها و ... مشکلات زیادی برای موها ایجاد بشه و زیبایی موها رو تحت تاثیر قرار بده!

استفاده ازماسک مو و به خصوص ماسک موهای خونگی میتونن تا حد زیادی مشکلات مربوط به موها رو برطرف کنند و موهایی سالم تر و زیباتری رو براتون به وجود بیارن. نور خورشید، محصولات شوینده، رنگ مو، آلودگی هوا و ... همگی میتونن باعث آسیب رسوندن به موها بشن و آسیب دیدن موها معمولا با خشکی و شکننده شدن مو همراه هست. خوشبختانه این مشکل رو میشه به سادگی و با استفاده از ماسک مو خانگی درمان کرد.

برای درست کردن این ماسک مو احیاکننده و خانگی به 2 قاشق روغن نارگیل، 2 قاشق روغن آرگان، 1 تخم مرغ و 2 تا 3 قطره روغن اسانس نعنا یا اسطوخدوس نیاز داریم.

همه مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی موها قرار بدید. بعد از اینکه موها رو به طور کامل به این ماسک مو آغشته کردید، باید موها رو در بالای سر جمع کنید و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه بدید این ماسک مو 30 دقیقه روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی بلند یا پرپشت هست بهتره این دستور رو 2 تا 3 برابر کنید تا موهاتون به طور کامل با این ماسک آغشته بشه.

  • ۰
  • ۰

نگهداری ناخن

تقریبا همه خانم ها کلمه مانیکور را شنیده اند و با آن آشنایی دارند. در این مطلب به معرفی کامل مانیکور و راه های حفاظت از ناخن ها می پردازیم. مانیکور در معنای کلی به معنی حفاظت از دستان است. ریشه ناخن، صفحه ناخن و ماهک، بستر و کوتیکول از قسمت های گوناگون ناخن هستند. مانیکور کامل و بی نقص با آماده سازی ناخن و کوتیکول آن شروع می شود. منظور از کوتیکول چین پوستی موجود در پایه ناخن می باشد. 
حفاظت کلی از ناخن ها
از عوامل مخرب ناخن و کوتیکول آن باید به ناخن جویدن اشاره کرد. چرا که عفونتی را به وجود می آورد که روی شکل و شمایل ناخن هم اثر می گذارد. 
مراقبت از بافت زیرین بستر ناخن، وظیفه اصلی ناخن است.
بعضی از افراد از ناخن به عنوان درب باز کن و ... استفاده می کنند که این عمل موجب آسیب رساندن شدید به ناخن ها می شود. 
پیش از کوتاه کردن ناخن های خشک و محکم، برای اینکه نرم تر شوند آنها را در آب گرم بگذارید. وظیفه کوتیکول، مراقبت از ناخن در برابر باکتری ها است. به جای اینکه کوتیکول را ببرید، به وسیله یک چوب پرتقال یا وسایل مخصوص به این کار که دارای نوک پلاستیکی می باشند، به عقب برانید. 

به عقب راندن کوتیکول ناخن با استفاده از لوازم فلزی، موجب جدا شدن سلولهای محافظ ناخن از سطح آن می شود. 
حتما بعد از شستن دستانتان، از کرم مرطوب کننده و لوسیون استفاده نمایید. استفاده از صابون ها و مواد شوینده، خشکی پوست و ناخن ها را به همراه دارد. 
نرم کننده یا مایع از بین برنده کوتیکول می تواند زمانی که کوتیکول سخت و چسبنده است مورد استفاده قرار بگیرد. 
این که دوست دارید فرم ناخن هایتان بیضی یا مربعی باشد، همه به سلیقه خودتان وابسته است. بلند بودن بیش از حد ناخن منجربه آسیب رسیدن به آن می گردد. 
برای اینکه ناخن های خود را مانیکور کنید، باید پس از استحمام این کار را انجام بدهید. این گونه چرک از زیر ناخن ها پاک شده و سطح ناخن ها نرم می شود. 
سطح ناخن را با لاکی شفاف که به آن پوشش می گویند، بپوشانید. 
پس از خشک شدن پوشش پایه، لاک رنگی را به شکل لایه ای نازک به کار ببرید. برای اینکه یک لایه یکنواخت روی ناخن ها ایجاد نمایید، یک لایه کافی است. تا زمانی که یک شکل و شمایل یکنواخت به وجود آید، این کار را تکرار نمایید. 

  • ۹۸/۱۱/۱۸
  • نسترن افشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی